Svētki beigušies! Tautas metodes, kā atkopties pēc pārēšanās

Ziemassvētki un Vecgada vakara svinības nav iedomāji bez bagātīgi klāta galda, kas atstāj sekas mūsu pašsajūtā un, nemelosim sev, arī mūsu izskatā. Piepūties vēders, smaguma sajūta, nogurums… Lūk, tautas metodes, kā atkopties pēc svētku pārēšanās un justies moži!

Izkusties!

Pirmkārt un galvenokārt, svarīgas ir fiziskās aktivitātes, jo Ziemassvētki, lielākoties, tiek pavadīti mazkustībā, sēžot pie galda, kas klāts ar dažādiem gardiem un ne tik veselīgiem ēdieniem.

Ja sporta zāles apmeklēšana tev šķiet klišejiska Jaunā gada apņemšanās, vari pamēģināt katru dienu doties pastaigā svaigā gaisā.

Katru dienu ieteicams noiet 10 tūkstošus soļu jeb 7 kilometrus.

Šādas fiziskās aktivitātes stimulē gremošanu, kā arī ļauj atpūtināt prātu un domāt labas domas.

Ja moka vēdera sāpes...

Tie, kuri pēc svētkiem saskārušies ar delikātu problēmu – vēdera aizcietējumiem – ikdienā ieteicams izdzert vismaz 2 litrus ūdens, kā arī uzturā lietot dārzeņus un augļus, jo tie mīkstina vēdera izeju. Efektīva ir arī vēdera lejasdaļas masāža, kas tiešā veidā “iekustina” zarnu darbību.

Caureja? Nu nē!

Savukārt tie, kuri sūdzas par pārāk mīkstu vēdera izeju un caureju, ieteicams uzreiz neķerties klāt medikamentiem, piemēram, oglei. Pēc svētku pārēšanās jāļauj vēderam atbrīvoties no visa liekā pat tad, ja tas sagādā diskomfortu. Ieteicams lietot uzturā minerālūdeni bez gāzes un jāēd viegli sagremojams ēdiens. Starp ēdienreizēm var pagrauzt sausiņus.

Uzpūties kā bumba

 

Ja problēmas nesagādā ne ciets, ne mīksts vēders, bet vienkārši jūties apātisks un “uzpūties”, tad ieteicams kārtīgi pārdomāt savu ēdienkarti, izvairoties no ātrās ēdināšanās uzkodām, kā arī asiem ēdieniem.

Kafijas vietā ieteicams izvēlēties zāļu, piemēram, piparmētru vai kumelīšu tēju. Tāpat ledusskapī būtu jāatrodas arī kefīra paciņai, jo tas satur organismam nepieciešamās labās baktērijas.

Lūk, zelta likumi, ko vajadzētu atcerēties pēc svētkiem:

Jā:

Ēd no mazākiem šķīvjiem – radīsies sajūta, ka apēd vairāk;

Laicīgi doties pie miera, lai pēc pulksten 21.00 nerastos vēlme atvērt ledusskapi;

Labāk vairākas ēdienreizes, bet mazākas porcijas;

Neēd, ja nejūties izsalcis.

Nē:

Ieteicams turēties no asiem ēdieniem un “maķīša” jeb ātrās ēdināšanas uzkodām pa gabalu;

Aizmirsti par badošanos – nevajag to jaukt ar diētu;

Saldumus un citus kalorijām bagātus kārumus pataupi citām svētku reizēm.

04/01/2018
Atstāt komentāru

Lūdzu, uzgaidiet...