“Medus citās garšās” jeb pašmāju ražotāja stāsts par hobiju, kas pārauga biznesā

“Medus citās garšās” jeb pašmāju ražotāja stāsts par hobiju, kas pārauga biznesā

Vai jaunu ražošanas tehnoloģiju atklāšana var sākties ar eksperimentiem daudzdzīvokļu nama ceturtā stāva miteklī un vai hobijs un sirdslieta tiešām var kļūt par veiksmīgu uzņēmumu? Lai arī ceļš uz to, lai varētu saukties par izdevušos uzņēmumu ne vienmēr ir viegls, šie stāsti iedvesmo. NuKo.lv blogs šoreiz uzrunāja medus ražotāju Green Hive jeb zaļais strops, kura nosaukums ne velti ir “internacionāls”.

Starp bitēm – kopš bērnības

“Green Hive jeb zaļais strops tika izveidots 2013. gada pavasarī ar mērķi ražot un pārstrādāt medu, ogas un augļus, radot pavisam jaunus produktus, kuri nav ierasti tirgū, un tajā pašā laikā - lai tie būtu veselīgi patērētājam,” stāsta Green Hive saimnieks Aivo Krūmiņš.

Aivo pats ir bitenieks kopš bērnības, kā pats smej – vismaz trešajā paaudzē. Aivo vectēvam bija bites, savukārt viņa tēvs nodarbojās ar biškopību nopietni, strādājot Piltenē par biškopi un apkopjot ap 200 – 300 bišu saimes, kuras atradās Ventspils novada Zlēkās. “Tur pagāja arī mana bērnība, jo kopš varēju pacelt ko vairāk par smilšu spainīti, braucu līdzi pie bitēm. Tā arī pagāja visas bērnības vasaras. Pēc tam mācījos biškopības tehnikumā Vecbebros,” blogam NuKo.lv stāsta Aivo.

“Medus eksperimenti” jeb kā varētu garšot medus ar riekstiem?

Biškopība kā bizness tagadējam Green Hive saimniekam kļuva 2008. gadā. Pēc vairākiem gadiem, kas nodzīvoti Rīgā, Aivo pārvācās uz dzīvi Talsu novadā, un tēvs viņam iedāvināja 10 bišu saimes. “Tad nu mēs ar sieviņu domājām, ko un kā darīt, nolēmām papētīt tirgu, kas notiek šajā nozarē, ko ražo, kā tas viss izskatās un atradām tukšu nišu, jo tobrīd, izņemot riekstus medū neko citu neatradām. Tā nu mēs sākām, testējām, jaucām ogas ar medu, sarūga, jaucām augus ar medu – arī ne visai. Tad ienāca prātā, ka ir jākaltē ogas un jājauc ar medu. Sajaucām, noturējām gadu – ir ok, medus iekrāsojas, bet ogas cietas… hmm – tad jāmaļ! Sākām procesu no jauna – samalām, sajaucām testējām – gadu noglabājām, ir ok, garšīgi!” pašus uzņēmuma pirmssākumus atceras Aivo.

Pircēja vēlmēm pa pēdām un vitamīnu “bumbu” radīšana

Eksperimentu rezultātā Green Hive radās pirmie produkti – ogas medū (upene, cidonija, brūklene un vēlāk arī smiltsērkšķis). Tomēr pircējam šie visi produkti ne visai uzrunāja, tādēļ eksperimenti turpinājās. “Nolēmām pielikt klāt bišu maizi – nu jau pircējiem patika jau labāk, tikai sortiments kļuva pārāk plašs. Tādēļ bija jāliek kaut kas kopā – tā radās ogas medū ar bišu maizi (sastāvā ir kaltētas Upenes, cidonijas, brūklenes, dzērvenes, mellenes un bišu maize + medus),” blogam NuKo.lv stāsta Aivo.

Izrēķinot vidējo vitamīnu devu šim produktam, atklājās, ka vienā tējkarotē ir vairāk nekā 30% dienas vitamīnu devas, kura nepieciešama. “Tad radās jauns jautājums – ko darīt ar smiltsērkšķi? Mēs pamēģinājām sajaukt to ar ķirbi un bišu maizi – pfuu, ne visai! Tad pamēģinājām jaukt kopā ar cidoniju – hmm, kaut kas trūkst! Eu, bet mums taču ir pīlādzis!,” aizrautīgi par savu sirdslietu stāsta Green Hive saimnieks. “ Tad nu samalām un salikām kopā smiltsērkšķi, pīlādzi un cidoniju ar bišu maizi un medu – vauu, vitamīnu bumba un kas par garšas buķeti! Un ar sievu nosaucām to par Zelta Ogu! Zelta Ogas medū ar bišu maizi – nu tā  - šo produktu ražojam jau četrus gadus!” stāsta Aivo.

Viena 300 gramu burciņa ir paredzēta 30 dienām - tikai 24 centi dienā Jūsu veselībai, smaida Aivo.

Aivo akcentē, ka Green Hive savos produktos nelieto nekādas ēteriskās eļļas vai garšas pastiprinātājus. “Garšas ir dažādas, jo tie ir medus izvilkumi no konkrētā auga – pēc četru gadu testiem un divu gadu mikro tikām līdz tehnoloģijai, ar kuras palīdzību varam no jebkura auga izvilkt labās īpašības, vitamīnus un minerālvielas - pa taisno medū. Mūsu medus ir ar lielāku pievienoto vērtību 1. tas ir ar interesantu garšu, 2. satur konkrētā auga uzturvērtību, vitamīnus un minerālvielas, 3. tas ir dabīgs ar dabīgu auga garšu, krāsu. 4. mēs pārstrādājam tikai Latvijā ievāktu medu,” lepojas Green Hive izveidotājs.

“Medus trakulības” dzīvokļa ceturtajā stāvā un doma par eksporta tirgiem

Interesanti eksperimenti un nerimstoši uzlabojumi saistāmi teju ar visiem Green Hive produktiem. Uzņēmuma izveidotāji stāsta, ka patiesībā viss bijis “vēl trakāk”.

“Tas viss notika dzīvoklī, 4. stāvā. Sākumā jau mēs to visu darījām slepus un piedāvājām rezultātu tikai saviem draugiem un paziņām. Palaimējās, ka starp viņiem bija arī pagasta padomes priekšniece, kura mums kādu dienu paziņoja, - mums būs jāpiedalās pagasta svētkos ar savu produkciju. Tā teikt, “iespēra” mums pa attiecīgu vietu un izdzina uz ielas tirgoties. Ko nu, nu jāreģistrē ātri uzņēmums, jādomā tam nosaukums,”  smaidot atceras Aivo.

Lai arī produkcija “pavisam latviska”, nosaukums – anglisks. Green Hive no angļu valodas nozīmē zaļais strops. Kā atzīst Aivo, tāds tas izvēlēts, domājot par eksporta tirgiem.

Tagad jau uzņēmumu nudien var saukt par nostabilzējušos – aktīva dalība tirdziņos, plaukst pārdošana arī interneta veikalā! Patlaban Green Hive ražo 60 dažādus produktus, un pircēji tos liela!

Vairāk par Green Hive medu uzzini šeit: greenhive.lv.

Green Hive medus -aplūko piedāājumu!

26/03/2019
Atstāt komentāru

Lūdzu, uzgaidiet...