Laiks stiprināt imunitāti

Katru gadu pavasarī kļūst aktuāls jautājums par imunitātes stiprināšanu. Tieši tagad ir īpaši svarīgi sākt stiprināt savu imunitāti, jo tā ir organisma dabīgā aizsardzība pret dažādām vīrusu slimībām un infekcijām. Rūpēties par imunitāti nenozīmē, ka uzreiz būtu jālieto kādi imūnsistēmu stimulējoši preparāti vai terapijas. Organismam var dot spēku un enerģiju arī dabiskie produkti: ar vitamīniem bagātie augļi un dārzeņi, īpaši citrusaugļi, ķiploki, medus u.c., tāpēc pats vienkāršākais ar ko varētu sākt – iekļaut uzturā veselīgus pārtikas produktus. Mēs piedāvājam pievienot tos iepirkumu grozam, lai palīdzētu imūnsistēmai pat vissarežģītākajos laikos dot prettriecienu slimības izraisošajiem vīrusiem.

Iekļaujiet savā ēdienkartē C vitamīnu saturošos augļus

Viens no svarīgākajiem vitamīniem, kas palīdz stiprināt imunitāti ir C vitamīns. Tas ir ļoti spēcīgs antioksidants, kas veido organisma dabīgo aizsardzības sistēmu, nodrošina normālu ķermeņa attīstību un darbību. Diemžēl, atšķirībā no citiem, C vitamīns neuzkrājas organismā, tāpēc to ir nepieciešams uzņemt katru dienu. Vislabākais veids, kā to darīt – ēst svaigus augļus un dārzeņus. Uzskatīts, ka pat ar vienu citrona šķēli dienā pietiks, lai nodrošinātu organismu ar optimālu C vitamīna devu. Citrona šķēlīti var pielikt pie tējas vai pievienot ūdens glāzē. Savukārt cits citrusaugs – apelsīns, pie tam palīdzēs arī cīņā ar depresiju, pozitīvi ietekmēs gremošanas sistēmu, veicinās brūču sadzīšanu, turklāt tam piemīt pretiekaisuma un pretmikrobu efekts. 

Pievienojiet ikdienas maltītei krāsainos dārzeņus

Runa ir par sarkaniem, oranžiem, dzelteniem, violetiem dārzeņiem un zaļumiem. Katram no tiem dažādas nokrāsas piešķir dabisko krāsvielu savienojumi ar vitamīniem. Piemēram, to sastāvā ir beta karotīns (A vitamīns) – antioksidants, kas uzlabo acu veselību, stimulē to šūnu izstrādi, kas cīnās ar mikrobiem, ietekmē pretnovecošanās procesus un uzlabo plaušu funkcijas. Beta karotīnu satur burkāni, dažādu šķirņu kāposti, ķirbji, paprika, tomāti, lapu dārzeņi. Atšķirībā no augļiem, dārzeņi satur mazāk cukura, tas nozīmē, ka tie nekaitēs jūsu figūrai.

Kādi produkti veicina imunitātes stiprināšanu, izņemot dārzeņus un augļus? 

Tie, kas lielā daudzumā satur cinku un selēnu. Šie divi mikroelementi darbojas savstarpēji, papildinot cits cita funkcijas organismā. Neskatoties uz to, ka vienai uzturvielai jau piemīt spēcīgas aizsargspējas, tās lietošana kombinācijā ar citiem vitamīniem un mikroelementiem tikai uzlabos kopējo efektu, savukārt imunitātes atbalsts būs maksimāli efektīvs. Optimāls cinka daudzums organismā, pasargā no saaukstēšanās un augšējo elpceļu slimībām, savukārt selēns nodrošina pilnvērtīgu vairogdziedzera funkcionēšanu, ietekmē vielmaiņu un visu orgānu funkcijas. Nozīmīgākie selēna avoti ir piens, cūkgaļa, olas un zivis, bet nepieciešamo cinka diennakts devu var uzņemt ar sieru, graudaugiem, pākšaugiem, riekstiem un sēnēm.

Neaizmirstiet par sīpoliem un ķiplokiem 

Nē, ne jau tādēļ, ka tiem piemīt spēcīga specifiska smarža, kas var atbaidīt citus, bet tādēļ, ka tie satur antioksidantus un fitoncīdus, kas aizsargā no vīrusu infekcijām. Ķiploki ārstniecisko īpašību dēļ tika plaši izmantoti jau senatnē. Pat dažas sasmalcinātas ķiploka daiviņas spēj radīt spēcīgu pretmikrobu un pretsēnīšu iedarbību, ievērojami spēcinot organisma aizsargspējas pret infekcijas slimībām. Pretvīrusu iedarbību ķiplokiem piešķir sēru saturošais savienojums, kas spēj nogalināt ne tikai vienkāršākos saaukstēšanās vīrusus, bet arī bīstamākas saslimšanas izraisošus mikroorganismus. Sīpols veicina vielmaiņu, uzlabo miegu, ārstē kuņģa problēmas, samazina holesterīna līmeni asinīs un satur vielas, kas palīdz mazināt iekaisuma simptomus, un apgrūtinātu elpošanu saaukstēšanās slimību gadījumos.

Labvēlīgi ietekmēs imunitāti arī jebkuri rieksti

Rieksti ir bagāti ar olbaltumvielām, vērtīgu eļļu, tajā skaitā arī organismam svarīgām Omega 3 un Omega 6 taukskābēm, kas nepieciešamas veselīgai smadzeņu funkcionēšanai. Tajos ir labs vitamīnu un minerālvielu klāsts: fosfors, magnijs, mangāns, B grupas vitamīni, kā arī folijskābe un A vitamīns, kas atbildīgs par ādas un gļotādu veselību. Vitamīni un mikroelementi, kas atrodas riekstu sastāvā, labvēlīgi ietekmē asinsvadus, sekmē kuņģa un zarnu trakta darbību, samazina holesterīna līmeni asinīs, kā arī noņem nogurumu un atjauno spēkus.

Medus

Medu imunitātes paaugstināšanai izmanto jau vairākus gadsimtus. Šajā dabiskajā gardumā apkopoti praktiski visi cilvēkam nepieciešamie vitamīni un minerālvielas: kālijs, kalcijs, nātrijs, dzelzs, magnijs, B vitamīns u.c. Turklāt medū visi šie vitamīni un minerālvielas saglabājas ļoti ilgi, ko nevar teikt par augļiem un dārzeņiem. Tā lietošana uzturā samazina saaukstēšanās risku, palīdz organismam absorbēt kalciju un uzlabo smadzeņu darbību, turklāt tam piemīt arī antistresa un brūču dziedējošas īpašības, ka arī spēcīga antibakteriāla, pretiekaisumu un pretvīrusu darbība. 

Tagad jūs zināt ar kādiem produktiem papildināt uzturu, lai stiprinātu savu imunitāti. Protams, tas ir tikai viens no profilaktiskajiem pasākumiem, kas ļaus justies labāk un mazāk slimot, jo par mērenu fizisku aktivitāti, savlaicīgu pilnvērtīgu atpūtu un kaitīgu paradumu postošu ietekmi arī nevajag aizmirst.

17/04/2020

Lūdzu, uzgaidiet...